.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هاي اولين سفر انتخاباتي محسن رضایی

محسن رضايي در اين سفر نشان داد كه نسبت به آينده بسيار خوشبين است، آنجايي كه گفت: "نتيجه كار هر چه باشد رأي ملت را مي‌بوسم و بر چشمانم مي‌گذارم. چه بالاي 20 ميليون باشد و چه هر رقم ديگري ! "

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، اولين سفر انتخاباتي محسن رضايي به عنوان كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري به استان خوزستان كه در شهر اهواز انجام شد، داراي حاشيه‌هايي بود كه برخي از آنها به اين شرح هستند:

* اولين سفر انتخاباتي محسن رضايي براي كانديداتوري در انتخابات دهم رياست‌جمهوري به استان خوزستان در حالي صورت گرفت كه وي در دوره گذشته و با انصراف از عرصه انتخابات، سفر خود به اين استان را نيمه تمام گذاشت و اين بار يكي از انگيزه‌هاي خود را براي انتخاب اين استان براي شروع سفرهاي انتخاباتي، همين موضوع اعلام كرد و حتي گفت: آن كنار كشيدن، امروز سرآغازي شده است براي شروع مجدد. * محسن رضايي روز سه‌شنبه 15 ارديبهشت ساعت 7 صبح در بدو ورود به فرودگاه شهر اهواز مورد استقبال تعدادي از اعراب و بختياري‌هاي اين شهر و شهرهاي اطراف اهواز قرار گرفت كه با در دست داشتن پلاكاردهايي از برخي مشكلات مانند آلودگي هوا، حاشيه‌نشيني، بي‌آبي، فقر و بيكاري شكايت داشتند و از محسن رضايي كه شعار " شادي و نشاط، امنيت و ثبات " را براي خود برگزيده بود، به عنوان فرزند خوزستان خواستند تا اين مشكلات را حل كند. دماي هواي اهواز از سوي مسئولان هواپيما 24 درصد بالاي صفر اعلام شد.
* فرمانده اسبق سپاه پاسداران پس از ورود به اهواز اولين محل براي بازديد را ديدار با همرزمان ايام دفاع مقدس خود قرار داد كه امروز در جوار رحمت حق و در بهشت آباد شهر اهواز خوابيده‌اند. وي همچنين بر سرمزار شهداي شمخاني هم حاضر شد.
* برنامه‌هاي سفر انتخاباتي محسن رضايي كه بعلت ورود دقيقه نودي او (بنابر گفته خودش) و كمي فرصت، با برخي ناهماهنگي‌ها صورت گرفت، از همان لحظه پس از ديدار با شهدا آغاز شد و اين كانديداي احتمالي در اين دوره انتخابات رياست‌جمهوري به يكي از ستادهاي انتخاباتي خود در منطقه كوروش شهر اهواز رفت؛ ستادي كه رياست آن را يك روحاني از حزب عدالت و توسعه بر عهده داشت.
* رضايي داراي سه ستاد در سطح استان خوزستان است و خودش معتقد است اگر هر خوزستاني به تنهايي يك ستاد انتخاباتي باشد، در اين فرصت كم انتخابات پيروز عرصه مي‌شود.
* دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام براي اولين محل سخنراني خود، دانشگاه آزاد واحد اهواز را انتخاب كرد، دانشگاهي كه رضايي آن را دانشگاه آزاد مظلوم خواند و بلافاصله سخن خود را به نوعي تصحيح كرد و گفت: البته اينكه مي‌گويم دانشگاه آزاد مظلوم، به اين معنا نيست كه نسبت به آن نقدي ندارم بلكه معتقدم بايد با دانشجويان اين دانشگاه هم مثل بقيه دانشگاه‌ها برخورد شود.
* رضايي در بدو ورود به دانشگاه آزاد اهواز مورد استقبال مسئولان دانشگاه قرار گرفت اما برخي از دانشجويان داخل سالن سخنراني نيز با در دست گرفتن دست نوشته‌هايي، حمايت خود را از محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان و كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اعلام كردند.
*قبل از سخنراني محسن رضايي، برخي مسئولان دانشگاه براي خيرمقدم پشت ميكروفن مي‌رفتند كه چندان مورد استقبال دانشجويان قرار نگرفت چرا كه آنها آمده بودند تا سخنان محسن رضايي را بشنوند نه مسئولان دانشگاه.
* دانشجويان همچنين دست نوشته‌هايي با عناوين، "فرزند خوزستان به سرزمين خود خوش‌ آمدي "، " رضايي، رضايي، تو نور چشم مايي " و " رضايي، فرزند امام و انقلاب "‌از اين كانديداي احتمالي دهمين دوره انتخاب رياست‌جمهوري اعلام حمايت كردند.
* تعداد زيادي از دانشجويان نيز دست نوشته‌اي همراه داشتند با اين عنوان M.I.S. كه عنواني براي شهر مسجد سليمان است. آنها معتقدند اين شهر، علي‌رغم داشتن چاهاي نفت فراوان از محروم‌ترين شهرهاي نه تنها خوزستان بلكه ايران است. مسجد سليمان شهر محسن رضايي به عنوان يك بختياري نيز هست.
* رضايي كه با شعار اصلي تغيير در نوع مديريت كشور وارد عرصه انتخابات شده است، ناهار را با حضور در سلف سرويس دانشگاه آزاد اهواز همراه با دانشجويان صرف كرد.
* دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از سخنراني در دانشگاه آزاد به ستاد انتخاباتي خود بازگشت و با جمعي از شعرا و صاحب‌نظران علمي و فرهنگي اهواز ديدار كرد.
* اما مهمترين برنامه رضايي در اين سفر، حضور در پارك كوهسار اهواز در منطقه محروم منبع آب بود كه در آن با اقشار مختلف مردم ديدار و برايشان سخنراني كرد. در اين مراسم كه با گرماي شديد هوا، گرد و خاك و تنگي جا همراه بود، مردم با نوشتن نامه‌هايي از رضايي خواستند تا مشكلات اين استان از جمله گرد و غبار موجود در هوا را كه در طول اين 2 سال زندگيشان را مختل كرد، حل كند و البته رضايي هم از اين وضع موجود ابراز نارضايتي كرد.
* رضايي در جمع مردم، خوزستان را پايتخت ايثار و فداكاري كشور عنوان كرد و از اينكه اين استان پذيراي اولين سفر انتخابات او بود، اعلام افتخار نمود كه البته شعارهايي از اين دست كه در آن بر خوزستان تكيه مي‌شد، مورد استقبال و ابراز احساسات مردم قرار مي‌گرفت كه گاهي نيز رضايي از آنها مي‌خواست تا احساسات خود را كنترل كنند.
* اين كانديداي در اين دوره انتخابات رياست‌جمهوري براي ديدار و گفت و گو با سران عشاير و شيوخ عرب به حسينه دلوار اهواز نيز رفت، آنجايي كه با نوشتن پلاكاردهايي به زبان عربي و با عنوان " الدكتور‌ الاستاذ " و "‌القائد‌البطل " به استقبال رضايي رفته بودند.
* سران قبايل و شيوخ عرب دور تا دور حسينيه نشسته و منتظر ورود فرزند خوزستان (بنابر اصطلاح خودشان) بودند و رضايي هم هنگام ورود با تمامي آنها كه تعدادشان كم هم نبود احوالپرسي كرد. سپس برخي از آنها به نمايندگي از طرف عشيره خود به مدت كوتاهي به او خيرمقدم گفته و شعر خواندند و رضايي هم چند دقيقه‌اي براي آنها سخنراني كرد.
* دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام شام را ميهمان سران قبايل و شيوخ عرب خوزستان بود كه با آن، برنامه هاي روز اول سفر خود را به پايان رساند.
* رضايي صبح روز چهارشنبه در دانشگاه شهيد چمران اهواز (جندي شاپور سابق) حاضر شد و براي دانشجويان سخنراني و به سوالات آنها پاسخ داد.
* اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با تشريح برخي برنامه‌هاي خود براي دانشجويان، بنابر سوالات آنها، در خصوص مسايلي مانند مافياي سيگار، كارهاي گذشته فرزند خود، بحث رابطه با آمريكا و گشت‌هاي ارشاد صبحت كرد. رضايي همچنين از موضوع رابطه دختر و پسر سخن گفت كه معتقد است براي حل اين موضوع كه او گاهي از عنوان "رابطه جوانان " و گاهي نيز به نام " رابطه زن و مرد " از آن اسم برد بايد وزارت امور اجتماعي را تشكيل داد. وي همچنين وعده داد با كاهش مدت خدمت سربازي آن را به يك شغل براي جوانان تبديل خواهد كرد به شكلي كه به نيروهاي مسلح نيز آسيبي وارد نشود. رضايي البته خاطرنشان كرد كه اين كار بايد با نظر رهبر معظم انقلاب و مجلس شوراي اسلامي انجام شود.
* هواي خوزستان در حوالي ظهر به دماي 30تا 35 درجه بالاي صفر رسيد كه اين دما در اواسط تابستان بيش از 50 درجه نيز مي‌رسد كه در اين صورت زندگي بدون كولرهاي گازي ( چه در منازل و چه در ماشين‌ها) تقريباً امكان پذير نيست. ولي اين كولرها مصرف برق زيادي دارد و مردم نيز يكي از مشكلات خود را همين موضوع اعلام مي‌كردند. البته وجود گرد و غبار در هوا نيز كه باعث تاريك شدن فضا مي‌شد در غير‌قابل تحمل بودن وضعيت جوي موثر بود.
* يكي از سوالاتي كه در اين سفر چندين بار از رضايي پرسيد اين بود: شما با توجه به اينكه فرزند خوزستان هستيد، چرا در طول اين سال‌ها براي رفع محروميت اين استان كاري نكرديد؟
وي در پاسخ به اين سوال اينگونه جواب داد: وقتي رهبر انقلاب به خوزستان آمدند، فرمودند بايد 800 هزار هكتار از اراضي خوزستان زير كشت برود ولي در طول اين سالها كسي توجهي نكرد در حالي كه ايشان رهبر انقلاب است و من در طول اين سال‌ها نقشي در دولت‌ها و مجالس نداشتم.
* محسن رضايي در اين سخنراني نشان داد كه نسبت به پيروزي در انتخابات بسيار خوشبين است، آنجايي كه گفت: نتيجه كار هر چه باشد راي ملت را مي‌بوسم و بر چشمانم مي‌گذارم. چه راي بالاي 20 ميليون باشد و چه هر رقم ديگري. او پيش‌بيني نكرد حداقل رأيي كه خواهد آورد، چقدر است.
* دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از ديدار با دانشجويان دانشگاه شهيد چمران براي اقامه نماز به مسجد آيت‌ا... شفيعي نماينده مجلس خبرگان رهبري رفت و در آنجا با وي ديدار كرد.
* اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در آخرين برنامه در اين سفر انتخاباتي خود در محل ستاد با جمعي از فرهنگيان و معلمان شهر اهواز ديدار و برنامه‌هاي خود براي حل مشكلات فرهنگيان و آموزش و پرورش را تشريح كرد .
* رضايي ساعت 8:30 شب چهارشنبه، خوزستان را به مقصد تهران ترك كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.268 seconds.